Понеділок, 23.04.2018, 14:11

З об'єктивних причин сайт "Хронікер" (hroniker.net) не оновлюватиметься. Читачі порталу можуть ознайомлюватись із новинами нашого міста культурно-мистецького спрямування в групі "Вконтакті" -https://vk.com/kp_hroniker. Тому якщо ви є користувачем цієї соціальної мережі - долучайтесь)

Незабаром у Кам’янці


Головна » Фестивалі

У Кам’янці-Подільському три дні проводили відичні майстер-класи, вели хороводи, плели вінки і палили ватру. І це – в червні! Прихильники рідної слов’янської віри відроджували традиції свята Купала.

Фестиваль "Купальський вогонь" відкривали 20 червня. Зібралися ще не всі майстри, але програму вже розпочали - невеликим концертом.

 

Зібралися різні гості – від кримчан до східняків і жителів Західної України, які упродовж кількох днів давали майстер-класи.

 

Перший – із виготовлення Купавки від народного майстра України з традиційної народної ляльки Здрави Івінської.

 

Купавка обов’язково робилася жінкою і лише на Купала. Це – лялька літнього обряду. Є ще зимового, осіннього та весняного. Зоряна з Києва зробила першу в життя ляльку-мотанку. Уночі вона пустить її на воду, аби позбутися негативу.

 

Кераміст Ростислав Семанюк з Івано-Франківська привіз із собою не лише різні обереги. Один із його виробів – табличка Велеса. Зрозуміло, що копія.

 

Викладач Ярослав Івінський з Дніпропетровська упевнений: зрозуміти сутність людини, її характер можна за кілька секунд, якщо знати, що таке – діагностика особистості. Пан Ярослав користується методикою п’яти першоелементів: вогню, металу, дерева, землі та води. Мене, наприклад, відніс до вогню і металу (за ростом, кольором очей, фігурою), що означає творчу роботу, запал, життя за графіком і плануванням.

 

Вокаліст гурту «Тінь сонця» виступає не зовсім в тіні. Йому не позаздриш.

 

А музиканти гурту автентичної української музики «Буття» тим часом насолоджуються компанією своїх друзів.

 

Підготовка до обрядового дійства. Кольоровими стрічками прикрашають колесо, яке потім пустять у воду.

 

До святкової ходи закликає «Буття».

 

А от, власне, і вона. Маршрут її пролягав через вулиці Князів Коріатовичів, проспект Грушевського, вулицю Соборну, Лесі Українки, знову Коріатовичів.

 

Вінки плели всі, хто мав бажання: і дорослі, і діти.

 

Поряд жінки робили Марену (яку в ідеалі чоловіки мали б викрасти і спалити), а чоловіки – Коструба (жінки повинні втопити у річці). Ці дві ляльки символізують чоловіче і жіноче божества, тобто народження чогось нового. В обрядовому випадку – Купайла. Так пояснюють рідновіри.

 

Через деякий час після прикрашання Купайлиці – дерева життя, розпалили капище. Горіти, правда, воно не хотіло. Тож для того, аби закликати вогонь – били в бубен. Не допомогло. На поміч прийшла суха трава і додатковий папір.

 

Ще більш дивно стало, коли люди в колі почали звертатися до богів і прославляти їх, повертаючись на всі сторони світу. Вогонь палав, комарі кусали, побачила все, що мала. Тому на довше не затрималася. Можливо, наступного разу. 



Категорія: Фестивалі | Додав: hroniker (23.06.2013)
Переглядів: 1064 | Теги: рідновіри, Купальський вогонь, Купайло, фестиваль, Купала



Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
За межами Кам’янця


Пошук
Статистика
каталог сайтів МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов Rambler's Top100 c

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Лілія Петрук © 2018 |
Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється
за умови активного гіперпосилання на hroniker.net